close

 

近期開始比較常聽的歌曲

偏愛這聽這樣節奏感重複性質高的重金屬樂團

雖然當初聽到這首歌並不是在No name faces的主頻道看到的

翻找他們的頻道才發現點閱數還比較低XD” 這樣有點可惜啊……

看了資料大概是從2018開始有歌曲的樣子,應該是滿新的樂團

 

這首歌句子短但感受深刻到位,雖然我只是個會偶爾聽聽音樂的外行人,還是滿推薦的XD


 

[Verse 1]

Who are you?

你是誰?

 

You've changed so drastically 

你已經徹底變了

 

What used to be has faded away

曾經的你已消逝

 

[Pre-Chorus 1]

Something's wrong

感到有些不太對勁

 

Can see it in your eyes

能在你眼中所見

 

Your mind is here but your heart is not

你的思緒雖在但心已不在於此

 

[Verse 2]

Why oh why?

為什麼 Ø 為什麼

 

Its taking over me

它佔據著我

 

You've closed the door, hid the key

而你已關上了門,埋藏了鑰匙

 

[Pre-Chorus 2]

Im breaking down

我要崩潰了

 

You are my everything

你是我的一切

 

My heart, my soul, my life, my goal

是我的心,我的靈魂,我的生活,我的目標

 

[Chorus]

Here we are now

"我們到了"

 

This Silence is killing me

這股寂靜扼殺了我

 

Let it out I need to hear

"告訴我啊,我需要聽見"

 

Side by side

我們並排著

 

So close but so far away

雖距離咫尺但仍相隔之遠

 

The shining light has turned to gray

耀眼的光芒已然成為灰暗


 

[Verse 3]

The air is gone to Feed the flame

氣氛充斥著挑畔

 

Tell me why is it me you blame

告訴我為何會被你責怪

 

[Pre-Chorus 3]

Just say the words

只要說些話就好了

 

Look into my eyes

看著我的眼睛

 

Throw away your wall and your disguise

快捨棄你隔開的牆與偽裝

 

[Chorus]

Here we are now

"我們到了"

 

This Silence is killing me

這股寂靜扼殺了我

 

Let it out I need to hear

"告訴我啊,我需要聲音"

 

Side by side

我們並排著

 

So close but so far away

雖距離咫尺但仍相隔之遠

 

The shining light has turned to gray

耀眼的光芒已然成為灰暗


 

[Bridge]

I remember the days you were

我記得與你曾經一起的日子

 

Happy, sparks in your eyes

快樂點亮你的雙眼

 

Two hearts beating, beating for life

心臟雙雙跳動,終生跳動著

arrow
arrow
    全站熱搜

    夜色 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()